Behandeling

De NHS heeft een samenwerkingsverband met geregistreerde therapeuten die veel ervaring hebben met behandeling van hyperventilatie-klachten.

U kunt gebruik maken van dit therapeutenbestand.

Soorten therapie

Er zijn vele soorten therapie. Ze hebben allemaal hetzelfde doel: problemen verminderen of opheffen. De manier waarop er wordt gepraat verschilt nogal: in sommige psychotherapieën praat men vooral over de achtergronden en het ontstaan van de problemen. In andere therapieën probeert men te ontdekken wat u eigenlijk zelf wil, wanneer u zich concentreert op uw gevoelens. Cognitieve gedragstherapie werkt vooral met oefeningen waarin u leert om anders tegen problematische situaties aan te kijken en er anders mee om te gaan.

Zelf aan de slag of op zoek naar een therapeut?

De medewerkers van de NHS kunnen u informeren welke behandelingen mogelijk zijn en wat het inhoudt.

Misschien gaat uw voorkeur uit naar een zelfhulpmethode waarin u alles zelf in de hand heeft, misschien is het zo dat u juist graag hulp zou willen van een therapeut omdat u niet goed weet hoe u uw klachten aan moet pakken en niet voldoende zelfdiscipline heeft om hiermee aan de slag te gaan.

Ook is het mogelijk dat uw klachten zo serieus zijn dat u een dagbehandeling overweegt.

Telefonische hulpdienst

Elke werkdag van 9.00-13.30 uur kunt u een van onze ervaringsdeskundige medewerkers bellen voor informatie en advies, gericht op uw persoonlijke situatie. Tel: 0900-2255460

Belafspraken

Indien u een bepaald onderwerp wat uitgebreider zou willen bespreken is het mogelijk een belafspraak te maken via ons regionale nummer (lokaal tarief). U kunt hiervoor een verzoek doen via de mail of via tel 0900-2255460

Inloopochtend- / middag
Wilt u graag informatie via een persoonlijk gesprek met een van onze ervaringsdeskundige medewerkers, dan is er een mogelijkheid om langs te komen in Driebergen. Er liggen (zelfhulp)boeken ter inzage alsmede voorlichtingsmateriaal en ons kwartaalblad Vizier. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Waar?

Driebergen: zonder afspraak: elke donderdagochtend van 9.30 tot 11.30 uur, op afspraak: op een werkdag tussen 9.30 – 13.00 uur.  Aanvragen per mail of telefoon: 0900-2255460

Adres: Hoofdstraat 122, 3972 LD Driebergen.