Lotgenoten

De NHS organiseert lotgenotencontacten op verschillende plaatsen in Nederland. Daarnaast is het mogelijk individueel contact op te nemen met een van onze ervaringsdeskundige medewerkers via de telefonische hulpdienst of de inloopochtend.

Zou u graag eens ervaringen uit willen wisselen over uw hyperventilatieklachten?
Het kan een verademing zijn mensen met dezelfde soort problemen te spreken en erachter te komen dat u niet de enige bent! U krijgt erkenning en begrip. Deelnemers wisselen ervaringen uit en geven elkaar tips en waardevolle informatie.

Start lotgenotengroepen

Op verschillende plaatsen in Nederland zijn er lotgenotencontacten. Doorgaans starten in februari en september weer nieuwe groepen, maar soms kan dit per locatie verschillen. Meld u zich op tijd aan voor de eerstvolgende groep.

Actuele locaties

Almelo, Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Bosch, Driebergen, Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Rotterdam, Leeuwarden.

Mensen uit het hele land kunnen deelnemen. Onze intentie is om de locaties uit te breiden. Groepen starten bij voldoende deelnemers.

Zou u graag een lotgenotengroep deelnemen in een andere locatie? U kunt ons altijd een mail sturen. Zijn er voldoende deelnemers, dan kan er weer een groep van start gaan.

Thema’s

Centraal in de groep staat het uitwisselen van ervaringen. Daarnaast bespreken de groepsleden thema’s die zij zelf belangrijk vinden, bijvoorbeeld: ‘vertel ik mijn klachten aan anderen’, ‘wil ik wel of geen medicijnen gebruiken’, ‘hoe ga ik om met schuld- en schaamte gevoelens’ en zo nog veel meer.

Begeleiding

Het lotgenotencontact wordt begeleid door twee ervaringsdeskundige vrijwilligers die hiervoor een interne opleiding gevolgd hebben.